Tuesday, October 13, 2015

Doa utk yg sakit..syukur menyambung silaturrahim

Anak saudara yg kemalangan sejak penghujung Mac tahun ini dan ditempatkan di wad hospital akhirnya kini dapat kembali ke rumahnya..Alhamdulillah..

Kami sekeluarga senantiasa mendoakan semoga Muhamad Aqif bin Muhammad Salihin akan sembuh sepenuhnya..dan juga Allah kurniakan ibu ayahnya kesabaran yang tinggi dalam menghadapi ujian besar ini..Aamiin..

Disebabkan kami telahpun sampai ke tempat yg telah sekian lama tidak kami kunjungi, maka kami mengambil keputusan melencong sedikit...

Perjalanan diteruskan ke rumah sahabat lama ...sewaktu bersekolah di peringkat sekolah menengah rendah (Tingkatan 1 hingga 3..tahun-tahun 1971-1973).

Sungguh kediamannya sangat nyaman..aman damai..sangat sesuai bagi berkarya..rumahnya terletak benar-benar di gigi air..Teluk Muruh.

Pasti pemandangan lagi cantik dan menarik sekiranya bukan musim berjerebu begini..

Sahabat lama saya ini beserta suaminya..guru pesara...siapakah yang tidak inginkan kualiti kehidupan seperti mereka berdua..dari saat bangun pagi, setiap detik sehingga ke malam untuk beradu..bunyi desiran air laut dan ombak pantai..mengasyikkan..tidak kurang pemandangan begitu menenangkan...juga nelayan yg ulang alik ke laut membawa hasil tangkapan..segar bugar..Kami sempat dijamu ikan bakar dan kerang rebus..baru naik dari laut..juga kerabu telur belangkas beserta nasi goreng lazat..Alhamdulillah..

Nantilah..kami akan berkunjung lagi..kala itu..kami akan bermalam pula, ya? Tuan rumah ramah mesra ...semoga Allah menambahkan rezeki yg melimpah ruah kepada sahabat kami.










AAMIIN...

No comments: