Thursday, July 16, 2009

Tersenarai dalam 30 teratas....

Pesanan ringkas diterima pada minggu sudah, yang berbunyi, “Tahniah! Terbaca dalam internet yang awak tersenarai dalam 30 penulis menerima royalti paling tinggi dari penerbit PTS bagi tahun 2008!”

Terkejut. Lalu saya membalas, “Betulkah? Tidak pula saya tahu. Terima kasih di atas maklumat.”

“Yalah! Saya ini bukankah salah seorang daripada peminat awak?” balasan pesanan ringkas lagi.

“Terima kasih di atas sokongan dan ucapan,” kata saya memetik punat fon genggam. Satu lagi sms yang isi mesejnya sama diterima daripada TM Lim, Ketua Editor Malaysia Harmoni.

Ucapan yang sama telah saya terima melalui emel daripada sahabat-sahabat sekelas dan seasrama semasa di Kolej Tunku Kurshiah, Seremban. Salah seorangnya sekarang ini ahli diplomat di Tokyo, Jepun. Juga daripada Saudara Hamdy, rakan penulis buku dan seorang sahabat satu pertubuhan, Saudara Khairul Fadli. Ucapan melalui respon dalam blog ini diterima daripada Nurazzah8 dan juga Puan Rafidah, kedua-dua mereka ini belum pernah sempat bersua muka namun kami telah menjadi sahabat blogger. Terima kasih di atas ingatan dan ucapan.

Dr. Danial Zainal Abidin (mantan YDP JIM Pulau Pinang semasa awal-awal penubuhan JIM dahulu) menduduki senarai teratas dalam 30 nama-nama paling top. Memang Dr. Danial pencetus bagi penglibatan saya dalam penulisan dan hati saya terjentik mahu mula menulis tatkala itu sehingga 2 artikel pertama diterbitkan dalam buku “Bagaimana Akhirnya Saya Bertudung” dalam tahun 2003.

Kedudukan saya pula? Sebenarnya, tidak pernah saya bermimpi dan tidak pula terlintas di fikiran yang nama ini akan berada dalam sebarang senarai. Tulis hanya secara suka-suka dan seronok sahaja. Kerana mahu menyumbang menyampaikan risalah Allah melalui bentuk penulisan. Namun nama saya paling bawah. Jadilah. Alhamdulillah...syukur kepada Allah. Moga bertambah semangat ini bagi melipat gandakan usaha…

Menariknya, 2 tokoh ulama juga dalam senarai...

Moga ada yang bakal teruja mahu turut serta dalam relung dakwah ini...

1 comment:

Abang Long said...

Assalamu'alaikum wahai Puan Umi Kalthum.

Mohon untuk mendapatkan alamat emel Puan.

TERIMA KASIH.

mohamad.feroz@gmail.com